Voorlaatste dag in Kiota.

22 december 2015 - Thika, Kenia

Wat gaat de tijd toch snel, nog twee werkdagen te gaan. Ruud is de kamer verder gaan schilderen en Ria is met hulp van John en Teresia de boeken gaan indelen. Dit was een grotere klus dan gedacht en kostte heel wat tijd. Alle boeken per groep nog eens bekijken en verdelen over de kinderen. Per kind van een bepaalde groep, een aantal boeken van dat schooljaar. Naam er op, naam en jaartal erin, registreren in de computer en de staat van het boek erbij aangeven. Daarna alle schooletuis klaar gemaakt: naam erop en potlood, puntenslijper, pen en gum erin. Alleen Charles kreeg er ook kleurtjes bij in Pre-Unit en de groten krijgen t.z.t een meetkunde doos er in. Als je deze nu al meegeeft zouden ze al kapot zijn, leeg of gestolen voordat de meetkundelessen begonnen zijn. Ruud heeft een nieuwe golfplaat gemaakt boven de ingang naar de buitenkeuken zodat men voortaan helemaal droog blijft. In Rohda’s kamer stond een kapot bed en de deurtjes van haar kast hingen er half uit. We hadden deze allemaal gemaakt twee jaar gelden, maar het is zo krap gemaakt dat de deuren eigenlijk niet goed passen. Dat is zo in alle kamers en veel deuren zijn er dus af of de scharnieren zijn kapot. Voor reparatie daarvan moeten we een lange bout kopen in de stad morgen. Dat komt goed uit want we missen nog een paar boeken en één boek mist de helft van de pagina’s, dus die moeten we gaan ruilen. Ook gaan we nog wat foto’s voor de kinderen laten afdrukken. Shawn was er nog steeds niet en op de vraag wanner hij zou komen moest Rohda het antwoord schuldig blijven. Hij had niets laten weten en Ria belde hem om 18.00 uur. Ja, ik ben nog in Nairobi en op de vraag wanneer we hem weer zouden zien zei hij dat hij vanavond héél laat thuis zou komen. Dat willen we zien morgenvroeg, want er is nog véél te doen in zijn kamer en morgen is de laatste werkdag! Vanavond hebben we weer alleen met Nancy gegeten maar om 21.00 uur was de hele familie thuis. Leonard was echter zo moet dat hij na het eten op de bank in slaap viel en we geen familie foto konden maken. Morgenavond hopelijk wel.